Milujeme našu konkurenciu
Áno, je to tak. Dobrá konkurencia totiž nikdy nie je zlá. Pomáha nám posúvať sa vpred, získavať zaujímavých klientov aj nové kontakty. Nejde vždy o to poraziť konkurenciu, ale vďaka súťaživosti sa dokážeme zlepšovať aj my sami. Samozrejme, môžeme tak získať nových zákazníkov, ale aj čosi viac – nové vedomosti či zručnosti. A to nás posúva ďalej.
Konkurenčný boj zvádzame už od detských rokov, iste to sami poznáte. Keď mal váš spolužiak z písomky z matematiky 8 bodov, potrebovali ste mať aspoň 8,5 bodu len preto, aby ste boli lepší. Možno si ale poviete, že už sa nepotrebujete zaujímať o konkurenciu. Omyl! Potrebujete.
Dávka inšpirácie
Len málokto vysype na počkanie milióny nápadov a sršať novými prevratnými myšlienkami sa dá len pár dní, preto nie je na škodu mať záložný zdroj. Kto iný by sa mohol zaoberať podobnými vecami ako vy, keď nie váš konkurent? Nebojte sa u nich načerpať chýbajúce nápady. Samozrejme, dokonalým skopírovaním získate len výsmech a hanbu, preto aj kreatívna inšpirácia musí mať hranice.
Konkurent neznamená nepriateľ
Konkurencia nemusí byť konkurenciou v pravom zmysle slova. Mnoho z nich totiž má úplne inú cieľovú skupinu alebo ponúka iné produkty ako vy. Spolu ste ako homonymá – podobne zniete, no máte úplne odlišný zmysel. Jeden z našich konkurentov môže klásť dôraz na vymakaný marketing, ďalší sa zase zameriava na tvorbu webov či grafiky. My vo Webmaxe ponúkame komplexné riešenia, čo nás aj od konkurencie výrazne odlišuje.
Výhodou udržiavania dobrých ba až nadštandardných vzťahov s konkurenciou je, že v prípade zaujímavej zákazky vás môžu osloviť so žiadosťou o spoluprácu, prípadne ak robíte ešte niečo navyše – môžu vás odporučiť svojim zákazníkom.
Dôkaz, že to robíte naozaj dobre
Štve vás, že váš konkurent začal robiť to isté ako vy? Nevadí! Veď vy sa stále môžete pýšiť prvenstvom a ak ho dobre spropagujete, tak aj najlepším zárobkom. Navyše vidíte, že to, čo ste vymysleli, je správne. Nikto by nekopíroval to, čo je zlé či nekvalitné.
Dobrá konkurencia sa vám zíde
Učiť sa na svojich chybách je potrebné, no oveľa výhodnejšie je učiť sa na omyloch tých druhých. Ponúka konkurent produkt, ktorý sa príliš neuchytil? Tak ja sa mu, pochopiteľne, radšej vyhnem a sústredím svoje sily na niečo iné, lepšie.
My sa tiež radi inšpirujeme. U niekoho nás zaujme blog, u inej firmy zase spôsob ich práce či výsledky. K našej obľúbenej konkurencii patrí Pizza SEO, Marketinger, Art4web, Lighting Beetle, Visibility, Weby Group, Blueweb.